Gorecht haalt drie belangrijke punten binnen tegen Leeuwarder Zwaluwen 1-0 (1-0)

Leeuwarder Zwaluwen 1

1e klasse F

8 april 2023 15:00

S.D. Tyler

De inhaalwedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen was tegen een directe concurrent op de ranglijst. Beide ploegen wilden deze wedstrijd winnen en vanaf het begin was het een wedstrijd vol strijd. Met veel inzet van het hele team en enkele goede reddingen van keeper Willem Bouwkamp wist Gorecht de punten binnen te halen.

Pupil van de week Lucas Coenraads ging met veel enthousiasme op het doel af en de aanvallers van Gorecht 1 volgden dit voorbeeld. In het eerste kwartier waren er scoringskansen voor Nick Janzen en Mark Haverkamp, maar de keeper van Leeuwarder Zwaluwen stond in de weg. Gaandeweg de eerste helft kwam Leeuwarder Zwaluwen meer in de wedstrijd en dit leidde tot een vrije trap en enkele corners voor de gasten. De verdediging stond echter als een huis en hield goed het slot op de deur. Het einde van de eerste helft was weer voor Gorecht en er volgden een aantal kansen. In de 42ste minuut viel het verdiende doelpunt. Michel Koopman stond helemaal vrij in de zestien en verzilverde deze buitenkans met een mooi schot.

De tweede helft begon Gorecht weer goed, maar na een minuut of tien gaven de Leeuwarder Zwaluwen gas en moest Willem Bouwkamp redding brengen op een ziedend schot van de volledig vrijstaande linksvoor. Ook de corner die daarop volgde werd door Willem Bouwkamp knap weg gebokst. Enkele minuten later ging een hard schot van Leeuwarder Zwaluwen voorlangs en bij een volgende corner van Leeuwarder Zwaluwen werd de bal door Willem Bouwkamp over de lat getikt. In de rebound kwam Tom Traas vrij voor de keeper te staan, maar de lob ging niet alleen over de keeper, maar ook over het doel. Ongeveer een kwartier voor tijd moest Willem Bouwkamp opnieuw gestrekt naar de hoek. Een prachtige redding en de rebound ging gelukkig naast het doel. De laatste tien minuten waren voor Gorecht, maar de bal wilde het doel niet in. In de 82ste minuut werd maar liefst drie keer achter elkaar op het Zwaluwer doel geschoten, maar de keeper zat er elke keer goed bij. Gorecht kreeg nog wat kleinere kansen, maar wist deze niet te benutten. Daardoor bleef de wedstrijd spannend tot het eindsignaal.

Gorecht kan drie belangrijke punten bijtellen en stijgt een plekje op de ranglijst. Maandag mogen de mannen opnieuw aantreden in de kwartfinale van het bekertoernooi waar Genemuiden 1 de tegenstander is.